Ahad, 8 Jun 2014

Brisbane, University of Queensland dan Australia

Post yang lepas cerita  tentang nak berlepas pergi Bumi Kangaroo. Ini sambungan selepas dan mendarat pula. Gambar betul-betul lepas mendarat tak ada sebab lambat sangat sangkut kat imigresen. Diorang jakun tengok  belacan agaknya, sebab tu anjing pengesan langsung tak pergi kat luggage kitorang semua.


Kemain lama tersangkut kat sini.

Lebih kurang berlepas dari Malaysia pukul 10:45 pagi, tiba di Brisbane Airport pukul 8:59 malam. Malam tu kitorang bertiga (kami ber-tiga dari program MARA yg sama-sama, fly pun sama-sama) menumpang teduh kat rumah senior. Jumlah semua pelajar baru sampai termasuk kitorang kat dalam rumah tu je dah 7 orang. 2 lagi sampai hari Ahad nanti.


Waktu pagi di Brisbane. 6 pagi.


Hari Jumaat esoknya, waktu tu lah nak buat akaun bank baru, lapor diri kat Uni (sini semua guna online beb.), inspection rumah, pindah pergi rumah senior yg luas sikit. Nak cari rumah sewa yang dalam budget kitorang bukan main susah lagi kat sini.



Budak-budak SPC MARA Lepasan Diploma.

Belanja diri makan burger panggang Halal di Toowong Village.



Nevertheless, Alhamdulillah jumpa juga rumah yang sebelum ni pelajar Malaysia duduk. Luas, besar, dalam budget yg penting. Dah hantar dan sain kontrak, tunggu nak dapat kunci rumah dan isi dengan perabot apa yang patut.


Board Uni yang besar amat.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Anda Mungkin Meminati

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Identiti

Foto saya
Teratak Sendiri
Seorang budak yang tidak pernah keluar dari 'zon selesa', kini diberi rezeki untuk menimba ilmu dan pengalaman di Bumi Kangaroo. Kadang-kadang membahasakan diri sebagai 'kawan' atau 'aku'. Parent-friendly gitu, ada kemungkinan parent juga membaca kisah-kisah 'noob' anaknya.